How to lead a Healthy lifestyle

Hur man leder en Hälsosam livsstil

Att vara vid god hälsa, vilket innebär mer än att då och då äta en sallad eller ta en kort promenad varje par veckor, men samtidigt, är det nödvändigt att sätta i en liten ansträngning, din hälsa är värt ansträngningen. Att leda en hälsosam livsstil, att ständigt välja hälsosamma livsmedel, i form av motion och fysisk aktivitet i det dagliga livet och öva en god hygien. Du bör också undvika dåliga vanor såsom hälsosam kost, och avbruten sömn. Att göra en förbättring i stil med livet kan också behöva vissa justeringar, gradvis, men förbättrad hälsa är lätt tillgänglig så snart som du kan öva på det.

Ett Urval Av Hälsosamma Produkter

1Wybierz produkter som innehåller ett minimum av skadliga fetter. Ohälsosamma fetter innehåller transfetter och mättade fetter. Dessa fetter höjer din LDL-kolesterol, högt LDL-kolesterol ofta korrelerar med en ökad risk för hjärtsjukdom.

Livsmedel som är rika på transfetter i livsmedel som gjorts med delvis hydrerade oljor”, som minskning eller margarin. Desserter, friterad mat, frysta pizzor och andra förädlade livsmedel innehåller ofta transfetter.
Livsmedel som innehåller mycket mättat fett innehåller pizza, ost, rött kött, och full feta mejeriprodukter. Kokosolja är också hög i mättat fett, men också kan öka den nivå av “gott” kolesterol, så det är bra att använda måtta.
2 Ät hälsosamma fetter i lagom mängd. Fleromättade, enkelomättade omega-3-fettsyror är ett bra val i livet.Dessa goda fetter minska LDL-kolesterol och ökar HDL-kolesterol, som är associerad med en minskad risk för hjärt-kärlsjukdom.

Välj olivolja, raps, sojaböna, jordnöt, solros-och majsolja.
Fisk är rik på omega-3 fettsyror. Välj fisk, lax, tonfisk, öring, makrill, sardiner och sill. Du kan också få omega-3 från vegetabiliska källor såsom linfrö, vegetabilisk olja, nötter och frön, och även om din kropp kan inte hantera fett på ett effektivt sätt.

3 Välj mat som har en låg nivå av socker och mycket raffinerade kolhydrater.För att minska till ett minimum konsumtionen av sötsaker, läsk, juice, socker, vitt bröd. Välj någon frukt, färsk frukt, juice och fullkornsbröd istället.

4 olika whole foods istället för att äta bearbetade livsmedel. Whole foods för att erbjuda en hälsosam balans av kolhydrater, proteiner, fetter och andra näringsämnen.

Äta frukt och grönsaker för sin höga innehåll av vitaminer och mineraler. Försök att äta mycket färsk frukt och grönsaker, konserver ofta innehåller tillsatt socker eller salt.
Välj magert kött, bönor och tofu för deras protein innehåll.
Njut med hela korn, såsom fullkornsbröd, pasta och fullkornsspannmål, råris och quinoa.
Äta mejeriprodukter med låg fetthalt. Skummjölk och fettsnåla ostar för att minska intaget av fet på samma gång, för att se till att du har tillräckligt med kalcium.

5 bland annat ekologiska produkter. Köp på hälsokost butik eller köpa mat från den lokala farmer ‘ s market. Ekologisk mat är nyttigare för dig, men som inte innehåller en massa rester av bekämpningsmedel och livsmedelstillsatser. De tenderar att vara mer miljövänlig också.

Om priset är en faktor för dig, överväga att köpa endast vissa ekologiska produkter, såsom äpplen, små frukter, stenfrukter (persikor, nektariner, etc.), vindruvor, selleri, paprika, grönsaker, potatis och sallad. Dessa produkter har ofta en ökad användning av bekämpningsmedel jämfört med andra tillverkare, när den odlas på vanligt sätt.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *