5 Tips to Grow a Healthy Baby

5 Tips to Grow a Healthy Baby

  5 Tips för att Växa ett Friskt Barn

Grattis, du är gravid! Nu är det dags att börja odla ditt friska barn! För att växa ett friskt barn börjar redan före födseln, och Grunden för ett friskt barn, hälsosam graviditet. Här är mina fem tips för att ge ditt barn bästa möjliga start:

5 Tips to Grow a Healthy BabyWHOLE FOODS KOST 

Optimum nutrition under graviditeten är en av de viktigaste delarna på basen av en hälsosam. Den näring är enklare än du tror! Färsk “hela” livsmedel (till exempel, behandlade och förpackade livsmedel). Hela livsmedel alla de saker som du måste äta mer fiber, vitaminer, mineraler, antioxidanter, etc.), och ingen av de saker som alltid har sagt till dig att undvika transfetter, socker, salt, etc.).

Visste du att? De livsmedel som vi äter, påverkar fostervatten i livmodern. Och vid 16 veckor börjar barnet att svälja fostervatten, vilket kan påverka deras smak senare i livet! Äta hälsosam mat och inte lukten av mat, “skräp”) kan påverka deras matvanor och hjälpa dem att utveckla en preferens för hälsosam mat, som till exempel barn!!!!!

LYSSNA TILL DINA ÖNSKEMÅL

Deltagande i cravings under graviditeten, vilket kan ge förslag till näringsmässiga behov. Under alla mina graviditeter, jag kände mig bara hunger. I min första graviditet, jag hade en stark önskan om att nötkött som är den huvudsakliga födan källa för järn och vitamin B12. I mitt fall, järnbrist bekräftas med ett blodprov. I min andra graviditet, jag hade en tydlig avsikt mörk choklad. Under de första veckorna, bör du vara uppmärksam på det faktum att dessa önskningar, jag började utveckla kramp i benen, som bekräftade att brist på magnesium.

Not: blanda inte ihop din kropps signaler med ett grönt ljus för att äta glass i nio månader. Känner igen önskningar, men har företrädesvis livsmedel som en del av en balanserad kost och sund kost. Om du inte är säker på läkare och healer kan bidra till att förstå samband mellan kroppens signaler och kroppens behov.

RESTEN, SOM MAN BÖR

Lyssna till din kropp, vara medveten om och bibehålla dina gränser. Om du känner dig trött, och alla de andra. Naturligtvis, i västvärlden, inte kostnaden för den semester som du behöver. Detta är särskilt viktigt under det första och tredje kvartalet. Trötthet under den första trimestern, i synnerhet, är universell och kan vara så stark, vad jag kallar “icke-förhandlingsbara”, trötthet. Tredje kvartalet ger mer av fysisk trötthet: trötthet kan bära mer vikt och uthärda obehag, smärta i lederna. trötthet och avbruten sömn. För att förstå deras behov och för att ge kroppen alla de andra som är nödvändiga för att utföra sina biologiska funktioner, i syfte att öka ett friskt barn.

KONTAKTEN MED BARNET

Ett bra sätt att se det mesta av tiden spenderas i ett tillstånd av vila och lugn är att spendera tid att knyta an till sitt barn. Heder är något som växer inom dig att du delar med dig av dina tankar och känslor, och de är verkligen en del av dig. Yoga, meditation, eller visualisering kan hjälpa till att börja skapa relationer.

FÖR ATT HÅLLA MIKROBIOMET 

Den sista viktig faktor för att ge ditt barn den bästa starten till att hålla din kropp ekosystem (“mikrobiomet” för de som vet). De är ca 90% “inte är”, det vill säga, bakterier, svampar och andra mikroorganismer. Detta är en bra sak. Befolkningen i ditt mikrobiomet är viktigt för din/ditt barns hälsa. En obalans i mikrobiomet är förknippade med ett antal sjukdomar, bland annat akne, astma, allergier, eksem, autoimmuna sjukdomar, cancer, depression, ångest, magsmärtor, magsår, och fetma. Vaginal är grunden för utvecklingen av en sund mikrobiom.

För att stödja mikrobiomet, för att undvika missbruk av antibiotika och förbrukning av icke-ekologiskt kött (antibiotika till djur, det förflutna) och en födelse plan. Passagen genom slidan, efter förlossningen för att vaccination med en hälsosam mikrobiomet är det ekosystem av bakterier.

För att öka chanserna att du kommer att ha en framgångsrik vaginal födsel, välja födelse team som stödjer leveransen. Att använda en barnmorska, naturlig förlossning expert och söker hjälp av en expert på fat. Studien visar att användningen av tjänster av en käpp för stöd under förlossningen minskar c-avsnitt skattesats på 28 procent, bland många andra fördelar.

Som ett resultat av dessa tips för att se till att ditt barn är friska i livmodern, vid tiden för födelsen, och för många år framöver. Din lilla söta ärter och definitivt tack till dig så snart som möjligt, för att skapa ord!

Health Tips for a Healthy lifestyle

Health Tips for a Healthy lifestyle

  Hälsa Tips för en Hälsosam livsstil

En hälsosam livsstil gjort

Denna artikel är avsedd att ge råd till läsarna om hur de kan förbättra eller stärka sina handlingar i sitt liv till en hälsosam livsstil, det bör inte vara heltäckande, men omfattar de grundläggande element som anses vara en del av den livsstil som leder till god hälsa. Förutom synpunkter på vad som bör människor till en hälsosam livsstil, artikeln kommer att nämna några av de tips på hur man undviker handlingar (eller inte gör) som kan leda till ohälsosamma liv.

“Leva hälsosamt” att de flesta människor innebär både fysisk och psykisk hälsa är i balans eller inte fungerar bra tillsammans i en och samma person. I många fall, den fysiska och psykiska hälsan hänger tätt samman, så att en förändring (positiv eller negativ) på ena påverkar den andra. Som en följd av vissa av de förslag som finns förslag på hur emotionella och mentala hälsosam livsstil.”

Kost (kost) 

Alla människor får från mat för att växa och bibehålla en hälsosam kropp, men vi människor har olika behov, som spädbarn, barn (barn, Ungdomar, unga vuxna, vuxna och äldre. Barnen kan till exempel kräva mat var fjärde timme, tills, småningom ålder och börjar äta mer allvarliga. På slutet, i en mer normala mönster av att äta tre gånger om dagen, som små barn. Men som de flesta föräldrar vet att barn, ungdomar och unga vuxna ofta mellanmål mellan måltiderna. Snacks är ofta inte begränsad till denna åldersgrupp, eftersom vuxna och seniorer ofta göra samma sak.

Tips:

Äta tre gånger per dag (Frukost, lunch, middag), det är viktigt att komma ihåg att middagen ska vara den största måltiden på dagen.
Mängden mat som konsumeras bör bestå av frukt, grönsaker, fullkorn och fetter eller mejeriprodukter med låg fetthalt.
Välj magert kött, fågel, fisk, bönor, ägg, nötter (med betoning på korn, nötter).
Välj livsmedel med lågt innehåll av mättat fett, transfett, kolesterol, salt (natrium) och tillsats av socker. titta på etiketterna, eftersom den första komponenterna som listas på etiketten innehåller en högre koncentration av ingredienser.
För att kontrollera storleken på portioner, äta en liten del kan tillfredsställa hunger och sedan sluta äta.
Snacks är BRA med måtta, och måste bestå av produkter såsom frukt, fullkorn, nötter för att tillfredsställa hunger och inte orsaka överdriven viktökning.
Undvik kolsyrade drycker och socker-ytterligare drycker på grund av det överflöd av kalorier i läsk och socker drycker, diet drycker får inte vara ett bra val, eftersom vissa människor är hungriga, och ökande konsumtion av livsmedel.
Undvik att äta en stor måltid innan du sover för att minska gastroesofageal reflux och viktökning.
Om en person är arg eller deprimerad, äter inte kommer att lösa dessa situationer och kan göra problemet värre.
Undvik att belöna barn med söta snacks; ett sådant mönster kan bli en livslång vana för människor.
Undvik tunga måltider under sommarmånaderna, särskilt under varma dagar.
Vegetarisk livsstil har blivit kallad på en hälsosam livsstil och viktminskning; vegetarianer bör kolla med sin läkare för att se till att du har en tillräcklig mängd av vitaminer, järn, mineraler och deras mat.
Kök (165 ° F) förstör de flesta av bakterier och andra patogener. om du väljer att äta råa livsmedel, såsom frukt och grönsaker bör noggrant tvättas med genomförandet av avtalen (drickbart) vatten från kranen vatten innan du äter.
Undvika att äta rått kött eller blod av något slag.
Rekommendationer för specifika situationer:

Personer med diabetes måste följa ovanstående rekommendationer och regelbundet övervaka blodglukos nivå, rakt fram, prova att kontrollera nivån av glukos i blodet, som den mest normala.
Människor med ovanliga arbetstider (nattskift, studenter, militära) ska försöka hålla Frukost, lunch och middag behandlingar med minst ett mellanmål.
För dem som förbereder livsmedel bör du undvika att använda fett eller steka mat i fett.
De människor som försöker gå ner i vikt (fett) bör undvika alla söta och feta livsmedel, och äter i huvudsak frukt, grönsaker och nötter och avsevärt minska sin konsumtion av kött och mejeriprodukter.
Rådfråga en läkare först om det inte är möjligt att kontrollera din vikt, intag av mat, eller om du har diabetes och det är inte möjligt att kontrollera nivåer av glukos i blodet.

Fysisk aktivitet och motion

Fysisk aktivitet och motion är en viktig faktor för en sund livsstil; människor är gjorda för deras kroppar, och missbruket leder till ohälsosamma liv. För de patienter kan uppleva viktökning, svaghet, brist på uthållighet och allmänt dålig hälsa och som kan bidra till utveckling av sjukdomen.

Tips:

Regelbunden motion kan förebygga och motverka åldersrelaterade muskelmassa och styrka, förbättra balans, flexibilitet och styrka och minska risken för fallolyckor hos äldre. Regelbunden motion kan bidra till att förebygga hjärt-och kärlsjukdomar, stroke, diabetes, fetma och högt blodtryck. Justering av viktbärande övningar kan också bidra till att förhindra osteoporosisby byggandet av starka ben.
Regelbunden motion kan hjälpa de som lider av kronisk inflammation i lederna, förbättra sin förmåga att utföra vardagliga handlingar, som att köra en bil, trappor, och bankerna ska öppna.
Regelbunden motion kan bidra till att öka din självkänsla och självförtroende, minska ångest och stress, förbättra humöret, och förbättra den psykiska hälsan.
Regelbunden motion kan hjälpa till att kontrollera vikt och i vissa människor och kan orsaka fett förlust.
Trettio minuter av måttlig motion (promenader är OK) minst tre till fem dagar i veckan är rekommenderat, men ytterligare hälsovinster komma från att utöva de flesta dagar i veckan.
Träning kan delas in i 10-minuters sessioner.
Börja långsamt och gradvis framsteg för att undvika att skada eller onödig smärta eller trötthet. För en lång tid att bygga upp till 30 till 60 minuter av måttlig till intensiv motion varje dag.
Människor är aldrig för gammal att börja träna. En söt, äldre individer (70-90 år) kan förbättra sin styrka och balans genom träning.
Nästan varje typ av uthållighetsträning, vatten aerobics, promenader, simma, lyfta vikter, yoga och många andra) är användbar för alla.
Barn behöver motion, spela hemifrån är alltid en bra början.
Sport aktiviteter för barn ger utmärkta möjligheter till träning, men man måste vara noga med att inte överdriva vissa övningar (till exempel att kasta alltför många platser i baseball kan göra skada som en armbåge eller axel).
Spänningar under träning kan göra att en person som är trött och sjuk, men om det är smärta, stoppa övning tills då, till när smärtan källa upptäcks, mannen, kan det vara nödvändigt att söka hjälp av en läkare och konsulttjänster för fortsatt utbildning.
De flesta människor kan börja måttlig motion, som promenader, utan en medicinsk undersökning. Följande personer, dock bör rådfråga en läkare innan du börjar mer intensiv motion:

Män i åldersgruppen över 40 år och kvinnor över 50 års ålder
Personer med lungsjukdom eller hjärtsvikt, astma, artrit, osteoporos
Människor som lider av tryck över bröstet eller smärta, stress, eller som utvecklar trötthet eller andnöd lätt
Människor med tillstånd som ökar risken för hjärt-kärlsjukdom såsom högt blodtryck, diabetes, Rökning, högt kolesterol, eller familjemedlemmar som hade en tidig diagnos av hjärtinfarkt och hjärt-kärlsjukdomar
Människor som är överviktiga
Effekterna av fysisk aktivitet och brist på motion:

Fysisk inaktivitet och brist på motion är förknippat med hjärt-och kärlsjukdomar och vissa typer av cancer.
Fysisk inaktivitet och brist på motion är förknippade med typ II-diabetes (även känd som förfall eller första start, icke-insulinberoende diabetes mellitus).
Fysisk inaktivitet och brist på motion kan bidra till viktökning.

Psykisk hälsa

En hälsosam livsstil innebär mer än fysiska hälsa, men även känslomässiga eller psykologiska. Nedan är några av de sätt på vilka människor kan stödja deras psykiska hälsa och välbefinnande.

Tips:

För att få tillräckligt med sömn varje dag, CDC rekommenderar följande per åldersgrupp (inclusive); 12-18 timmar från födseln till 2 månader-14-15 timmar 3-11 månader, 12-18 timmar för 1-3 år, 11-13 timmar för 3-5 års ålder, 10-11 timmar för 5-10 år, åtta-och-en-halv och nio och en halv timmar av ålder 10-17 och de som är 18 och uppåt behöver sju till nio timmars sömn. Seniorer behöver cirka sju till nio timmar, men en djup sömn och kan vakna på natten eller tidigt på morgonen, så förbudet (som barnen behöver) för att tillåta dem att samlas i höjd från sju till nio timmar sömn.
Ta en promenad och fundera på vad du kan se och höra minst ett par gånger i veckan.

How to lead a Healthy lifestyle

How to lead a Healthy lifestyle

Hur man leder en Hälsosam livsstil

Att vara vid god hälsa, vilket innebär mer än att då och då äta en sallad eller ta en kort promenad varje par veckor, men samtidigt, är det nödvändigt att sätta i en liten ansträngning, din hälsa är värt ansträngningen. Att leda en hälsosam livsstil, att ständigt välja hälsosamma livsmedel, i form av motion och fysisk aktivitet i det dagliga livet och öva en god hygien. Du bör också undvika dåliga vanor såsom hälsosam kost, och avbruten sömn. Att göra en förbättring i stil med livet kan också behöva vissa justeringar, gradvis, men förbättrad hälsa är lätt tillgänglig så snart som du kan öva på det.

Ett Urval Av Hälsosamma Produkter

1Wybierz produkter som innehåller ett minimum av skadliga fetter. Ohälsosamma fetter innehåller transfetter och mättade fetter. Dessa fetter höjer din LDL-kolesterol, högt LDL-kolesterol ofta korrelerar med en ökad risk för hjärtsjukdom.

Livsmedel som är rika på transfetter i livsmedel som gjorts med delvis hydrerade oljor”, som minskning eller margarin. Desserter, friterad mat, frysta pizzor och andra förädlade livsmedel innehåller ofta transfetter.
Livsmedel som innehåller mycket mättat fett innehåller pizza, ost, rött kött, och full feta mejeriprodukter. Kokosolja är också hög i mättat fett, men också kan öka den nivå av “gott” kolesterol, så det är bra att använda måtta.
2 Ät hälsosamma fetter i lagom mängd. Fleromättade, enkelomättade omega-3-fettsyror är ett bra val i livet.Dessa goda fetter minska LDL-kolesterol och ökar HDL-kolesterol, som är associerad med en minskad risk för hjärt-kärlsjukdom.

Välj olivolja, raps, sojaböna, jordnöt, solros-och majsolja.
Fisk är rik på omega-3 fettsyror. Välj fisk, lax, tonfisk, öring, makrill, sardiner och sill. Du kan också få omega-3 från vegetabiliska källor såsom linfrö, vegetabilisk olja, nötter och frön, och även om din kropp kan inte hantera fett på ett effektivt sätt.

3 Välj mat som har en låg nivå av socker och mycket raffinerade kolhydrater.För att minska till ett minimum konsumtionen av sötsaker, läsk, juice, socker, vitt bröd. Välj någon frukt, färsk frukt, juice och fullkornsbröd istället.

4 olika whole foods istället för att äta bearbetade livsmedel. Whole foods för att erbjuda en hälsosam balans av kolhydrater, proteiner, fetter och andra näringsämnen.

Äta frukt och grönsaker för sin höga innehåll av vitaminer och mineraler. Försök att äta mycket färsk frukt och grönsaker, konserver ofta innehåller tillsatt socker eller salt.
Välj magert kött, bönor och tofu för deras protein innehåll.
Njut med hela korn, såsom fullkornsbröd, pasta och fullkornsspannmål, råris och quinoa.
Äta mejeriprodukter med låg fetthalt. Skummjölk och fettsnåla ostar för att minska intaget av fet på samma gång, för att se till att du har tillräckligt med kalcium.

5 bland annat ekologiska produkter. Köp på hälsokost butik eller köpa mat från den lokala farmer ‘ s market. Ekologisk mat är nyttigare för dig, men som inte innehåller en massa rester av bekämpningsmedel och livsmedelstillsatser. De tenderar att vara mer miljövänlig också.

Om priset är en faktor för dig, överväga att köpa endast vissa ekologiska produkter, såsom äpplen, små frukter, stenfrukter (persikor, nektariner, etc.), vindruvor, selleri, paprika, grönsaker, potatis och sallad. Dessa produkter har ofta en ökad användning av bekämpningsmedel jämfört med andra tillverkare, när den odlas på vanligt sätt.